דוקטור נסטור - דיאטן קליני > דיאטה לילדים > עשרת הדיברות לאורח חיים בריא לילדים

עשרת הדיברות לאורח חיים בריא לילדים

דיאטה לילדיםכולנו מאחלים לילדינו אורח חיים בריא שיאפשר להם לצמוח, להתפתח, להיות חיוניים, להתרכז בלימודים ולהצליח בהם. מול כל הפיתויים הלא בריאים שמקיפים את הילדים בימינו, רכישת אורחות חיים בריאות איננה משימה קלה, אבל היא בהחלט ניתנת להשגה תוך הקפדה על כמה עקרונות בסיסיים.

  1. סדר יום והרגלים – הרגלים בריאים לילדים צריכים לכלול שינה מספקת והקפדה על שעת שינה קבועה פחות או יותר, תזונה מאוזנת ובריאה, ארוחות קבועות ומסודרות, רצוי בחברת המשפחה, סדר יום לא עמוס ולא מלחיץ מידי ומודעות לחשיבות של כל אלה על הבריאות שלנו.
  2. ארוחות מסודרות – חשוב להרגיל את הילדים לארוחות בשעות קבועות לאורך היום. ארוחות מסודרות יכולות להיות ארוחות משפחתיות שהופכות את כל עניין הכנת האוכל והארוחה לחוויה משפחתית נעימה ויוצרת קשר בריא בין מזון וחום משפחתי.
  3. דוגמא אישית – רוב המסרים שאנחנו מעבירים לילדינו לא יספגו לעומק אם לא יהיו מגובים בהתנהלות בריאה שלנו המבוגרים כמודלים חשובים לילדים לקראת הבגרות. זאת הזדמנות גם לנו לרענן ולשפר את הרגלי התזונה שלנו לטובת הילדים ולטובתנו אנו.
  4. תזונה מאוזנת – תזונה לילדים צריכה לכלול את כל מרכיבי המזון החשובים : להיות עשירה במינרלים, ויטמינים וסידן, בחלבונים המסייעים להתפתחות ולצמיחה וגם בפחמימות מורכבות שחשובות לצרכי האנרגיה המוגברים של הגוף בגילאים האלה.
  5. מודעות תזונתית – בכל גיל כמעט הילדים שלנו פתוחים ללמוד מהן המשמעויות של תזונה נכונה וכיצד היא משפיעה על הגוף. ככל שידעו ויבינו יותר ולא רק יצייתו להוראות ההורים, תהפוך התזונה הבריאה ועימה אורח החיים הבריא לטבע שני שילווה אותם גם בחייהם הבוגרים.
  6. אנרגיה לצרכים הייחודיים של ילד – חייהם של ילדים מלאי פעילות ועניין וצרכי התזונה שלהם צריכים לתמוך בפעילות ספורטיבית, במאמצים לימודים ואחרים. לכן, תפריט הדיאטה של ילד צריך לכלול גם לא מעט פחמימות מורכבות שיאפשרו להיות חיוני ונמרץ בשנים אלה.
  7. סבלנות – שינויים באורח החיים לא קורים ביום אחד ובדרך יכולות לעלות התנגדויות ולהיווצר אתגרים, אבל ההישגים ראויים למאמץ ושווה להתמיד בדיאטה מתונה ומאוזנת שגם תשמור על השגייה לטווח ארוך ולהיות סבלניים.
  8. תוכנית אישית – אורח חיים בריא ודיאטה מיטבית, נגזרים ממאפיינים ייחודיים של כל ילד – מבנה הגוף, המשקל, ההרגלים הקיימים, הטעם האישי, קצב חילוף החומרים ועוד ולכן כדאי לפנות לדיאטן קליני שיאבחן את מאפייני הילד במדויק ויתאים לו תוכנית דיאטה אישית.
  9. יצירתיות – שינוי הרגלי התזונה של הילד דורש  ממנו לוותר על לא מעט מזונות ממותקים וחטיפים שמזיקים לבריאות. כדי להצליח בזה, תדרשו לגלות יצירתיות במציאת מזונות חליפיים שגם יהיו מושכים ומספקים, כדי שהילד יגלה בהם עניין יסכים לבחור בהם.
  10. ספורט – אורח חיים בריא כולל הרבה מעבר לתזונה. הרבה ילדים היום מבלים יותר מידי שעות מול המחשב והטלוויזיה. עידוד הילדים לפעילות ספורטיבית סדורה חשוב לדימוי העצמי, לתחושת החיוניות, לחיזוק הגוף ולכושר וגם כדי להגיע למשקל תקין ובריא.
שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב דיאטה לילדים, מאמרים וכתבות ותוייג תחת , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *