דוקטור נסטור - דיאטן קליני > שירותי המרפאה > דיאטה לחולי כולסטרול ולב

דיאטה לחולי כולסטרול ולב

דיאטה לחולי לבבעקבות התקדמות הרפואה תוחלת החיים מתארכת ויחד עם זאת אנו פוגשים יותר ויותר אנשים עם טרשת העורקים ומחלות לב, מחלות שמאפיינות את הגיל המבוגר.

למעשה מאז 1910 ועד היום שיעור התמותה ממחלות לב וכלי דם עלה פי 3. המספרים מדהימים, התמותה ממחלות לב וכלי דם מהווה 29.2% מהתמותה הכללית בעולם, בסך הכל 16.1 מיליון בני אדם מתים בשנה עקב מחלה זו.

ההבדלים בשיעור התמותה ממחלת לב בין המדינות השונות בעולם אדירים: בסקוטלנד למשל התמותה ממחלת לב גבוהה פי שש מאשר בסין ופי שתיים מאשר באיטליה.

מה מביא להבדלים הללו? מתברר שבחלק גדול מהמקרים, ההבדלים נובעים מהתזונה וההתנהגות המשתנה בין המדינות.

מחקרים מראים שאכילת בשר אדום מעלה את הסיכון לתמותה ממחלות לב בכ-155%, לעומת זאת צריכת פירות וירקות מפחיתה את הסיכון ב-29%. זאת גם כאשר לוקחים בחשבון גורמי סיכון אחרים כגון סוכרת, יתר לחץ דם ועישון. 

מחלה חסימתית של עורקי הלב היא מחלה מורכבת. שלל גורמים כמו סוכרת, לחץ דם, דלקת וחמצון מביאים להתפתחותה. גורמי סיכון אלו ניתנים לשינוי בעזרת תזונה מדעית מתאימה.

למרות השימוש הרחב בתרופות להורדת הכולסטרול, חשוב לדעת שהקו הראשון והחשוב להורדת רמות הכולסטרול ולשיפור בריאות הלב היא תזונה מדעית.

ואני לא סתם קורא לזה תזונה "מדעית". אנשי מקצוע רבים מטפלים עדיין היום בהורדת כולסטרול ומניעת מחלת לב על פי מה שפעם נקרא "תזונה שלב 1" ו"תזונה שלב 2". זו למעשה תזונה דלת שומן. הכוונה להוריד את רמות השומן ולא יותר מזה. דיאטות אלו השיגו הורדה של כ-8% ברמות הכולסטרול. היום בעזרת הידע המדעי העדכני ניתן להוריד את רמת הכולסטרול ב-LDL (הידוע ככולסטרול רע) בין 24% ל-35% בעזרת שינוי בתזונה.

כדי לסבר את האוזן, על פי מחקר ידוע שהתנהל בצרפת השינוי התזונתי גרם לירידה של 72%  באירוע לב שני אצל קבוצה של  חולי לב. תזונה יכולה להציל חיים, צריך רק רצון, אהבה עצמית ויעוץ מקצועי.

למידע נוסף ויצירת קשר עם המרפאה לחצו כאן

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn