דוקטור נסטור - דיאטן קליני > דיאטות ואורח חיים בריא > כיצד תרגישו נחשקים גם אם לא הגעתם עדיין למשקל היעד?

כיצד תרגישו נחשקים גם אם לא הגעתם עדיין למשקל היעד?

משקל יעדזה קורה כמעט לכולנו כל בוקר. אנחנו עולים על המשקל שבאמבטיה, מצפים וחוששים מהמספר העומד להתגלות בפנינו, ואז מגלים שבמקום שהמספר הזה ילך וירד, הוא דווקא עלה בספרת אחדות אחת. אנחנו תופסים את הראש בידינו ואומרים: "אוף, כנראה שהפסטה עם הרוטב שמנת מאתמול הייתה מיותרת."

אל דאגה – אתם לא לבד. תהליך של ירידה במשקל ושמירה על משקל היעד הוא תהליך ארוך ומלא אמוציות. במאמרנו זה נסקור כיצד תרגישו טוב עם עצמכם גם אם המשקל שמופיע הוא לא המשקל שאתם מדמיינים בראשכם.

כיום, רבים מהאוכלוסייה במדינה ובכלל בעולם סובלת מהשמנת יתר. אולם אין ספק כי בניגוד לעבר, כיום המודעות לכך הרבה יותר גדולה ומיליוני אנשים החליטו לקחת את עצמם בידיים ולחיות אורח חיים בריא וזאת באמצעות דיאטות שונות ופעילות גופנית מרובה. חשוב לציין, אורח חיים בריא לא אומר להיות במשקל נוצה, אלא להגיע למשקל יעד או אפילו קרוב אליו ולהיות שלמים עם זה ומרוצים מזה.

כך שאם גם אתם קיבלתם החלטה שעליכם להשיל כמה קילוגרמים עודפים ולחיות אורח חיים בריא, כדאי שתתחילו כבר מהיום ואל תחכו למחר. חשוב לדעת שאפשר להגיע לתוצאות יפות גם בתקופות קצרות יחסית. רצוי שלפחות בהתחלה תפנו לדיאטן קליני שיסייע לכם עם התהליך בצורה החלקה ביותר.

חשוב לציין כי אורח חיים בריא טומן בחובו מחויבויות רבות, כוח רצון ויכולת להתמודד עם הרבה עליות וירידות. כמובן יש צורך להבין כי מדובר בתהליך ארוך יחסית שדורש המון סבלנות, לכן גם אלו מספיק סיבות להיעזר בדיאטן או דיאטנית קלינית.

דיאטה היא תהליך ארוך ומורכב ושמירה על אורח חיים בריא אמור ללוות אותנו כל החיים. לכל אחד מאיתנו יש משקל יעד שנקבע לו על ידי הדיאטן הקליני לרוב על ידי שיטת ה-BMI- בה המשקל נקבע על ידי מין, גובה ומשקל רצוי.

ברוב המקרים, לפחות בהתחלה, הירידה במשקל הינה מאוד מהירה ומספר קילוגרמים עודפים מושלים במהירות. אולם, בהמשך הדרך דווקא לקראת משקל היעד הירידה עשויה להיות איטית יותר ואף להיתקע לזמן מה. במקרים כאלו רוב הדיאטנים הקליניים משנים תפריט – לדוגמא דיאטה ללא אכילת פחמימות למשך זמן עד שחוזרים לירידה תקינה במשקל.

עם זאת, חשוב, לציין שכל אחד יורד במשקל בקצב שלו, אין מדובר בתחרות נושאת פרסים, כל אחד מנהל את המאבק האישי שלו על מנת להגיע אל משקל היעד. זכרו שהירידה למשקל היעד היא תוצאה של דרך ארוכה מאוד ולא פחות חשובה, וכן שמירה על אותו יעד חשוב לא פחות.

האכזבות במהלך הדרך לרוב נובעות מכך שלא יורדים במשקל כפי שלפחות אנחנו רוצים ולכן כדאי להתבונן במשתנים נוספים. הצרת היקפים לדוגמא, היא חלק מהתופעות החיוביות של התהליך, גם אם הירידה במשקל נתקעת. אין ספק שלגלות שירדנו במידת החגורה מ- 46 ל- 44 גורמת לנו בהרבה מקרים להרגיש יותר טוב, גם אם אין סימן פיזי על המשקל עצמו.

עכשיו ודאי תשאלו איך לשרוף שומן מהר ולהגיע לגוף חטוב ונאה – נתחיל מכך שאין פתרון פלא וכל מדריך כושר שתשאלו כיצד עושים זאת, יגיד שקודם כל תתחילו לעבוד, אם בפעילות אירובית וגם כמובן בפעילות אנאירובית. גם אם נכנסתם לשגרה של כושר גופני זוהי בהחלט סיבה לטפוח לעצמכם על השכם, כיוון שכפי שציינו אורח חיים בריא הוא גם פעילות גופנית, גם ירידה במשקל והכי חשוב, להרגיש טוב בכל התהליך.

 לסיכום, אפשר לומר שהמספר אותו מציג המשקל הוא אמנם סממן פיזי לכמה אנו שוקלים, אך ההרגשה הטובה מבפנים היא מה שקובעת. תרגישו טוב שכבר היום אתם מבצעים את השינוי האמיתי בדרך לחיים טובים יותר. יש לכם בהחלט סיבה לחייך ולאהוב את עצמכם.

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב דיאטות ואורח חיים בריא, מאמרים וכתבות ותוייג תחת , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *