דוקטור נסטור - דיאטן קליני > מאמרים וכתבות > איך לעבור את צום יום הכיפורים בשלום?

איך לעבור את צום יום הכיפורים בשלום?

איך לעבור את הצום בשלום? טיפים לאכילה מתאימה בארוחה המפסקת, ובארוחה שאחרי הצום

למעשה הדבר החשוב ביותר לפני הצום הוא להביא את הגוף לרוויה מירבית של נוזלים. לשם כך יש לשתות כוס מים כל שעה מהצהריים. שעתים לפני הצום, מומלץ לשתות כוס מים כל חצי שעה, כך הגוף מוכן לצום מבחינת נוזלים. כמו כן מהצהריים מומלץ לא לשתות קולה, קפה, תה ומשקאות אחרים המכילים קופאין כי לקופאין השפעה משתנת, המטרה היא להשאיר כמה שיותר נוזלים בגוף. רצוי לא להרבות במלח במשך היום של תחילת הצום, מלח יגרום לצמא בזמן הצום.

לגבי ארוחות, מומלץ לאכול את הארוחה הלא בשרית בצהריים ובארוחה המפסקת, מנת דג או עוף בינונית, כוס קטניות, אורז או אטריות וסלט עם כף טחינה. הפחמימות תעזורנה למלא את מאגר הפחמימות בגוף, החלבון והשומן, יגרמו לתחושת שובע.

לא מומלץ לאכול ארוחה מפסקת גדולה מדי, היא תגרום רק לאי נוחות ולא תתרום לשובה במשך הצום כפי שרבים חושבים. חשוב שגם הארוחות שלפני הצום תכלנה פחמימות מורכבות כמו לחם מלא, דגנים מלאים כדי למלא את מאגרי הפחמימות בגוף.

לצמים מומלץ גם לא להסתובב יותר מדי, ואם כן לשהות במקומות מוצלים כדי למנוע איבוד נוזלים.

שבירת הצום

את הצום כדאי לשבור עם פרי מתוק כמו ענבים או אבטיח כדי להעלות את רמות הגלוקוז ובכך למנוע עייפות או סחרחורת, מייד אחרי לשתות כוס או שתיים של מים.

לאחר כרבע שעה ניתן לאכול ארוחה דומה לארוחה שציינו תחילת הצום, כלומר ארוחה המכילה גם בשר רזה, גם פחמימות מורכבות, גם ירקות וגם שומן בריא כמו שמן זית, טחינה או אבוקדו.

הוראות אלו תעזורנה להמשיך לשמור על המשקל לאלה שנמצאים בדיאטה להרזיה, וגם לאכול בריא לאלה שנמצאים בדיאטה להורדת כולסטרול וסוכרת.

הערה אחרונה, חולי סוכרת המטופלים בתרופות או אינסולין ומתכוונים לצום, חייבים להתייעץ עם הרופא.

צום קל וגמר חתימה טובה.

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב מאמרים וכתבות, תזונה בחגים ותוייג תחת , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *