דוקטור נסטור - דיאטן קליני > מאמרים וכתבות > איך לא תקפיצו את הכולסטרול בחג

איך לא תקפיצו את הכולסטרול בחג

מניסיוני הלא קטן, חודש לאחר החגים, הקליניקה מוצפת באנשים מבוהלים מבדיקות הדם המראות עליה ברמת הכולסטרול.

איך ניתן להימנע מעליה ברמות הכולסטרול במשך החגים ועדיין ליהנות מהם?

ד"ר נסטור ליפובצקי עונה:

הנה מס' טיפים שיעזרו לכם להנות מהחגים ולחזור לרופא שלכם עם רמות נמוכות של כולסטרול:

א. בארוחת החג, בחרו בדגים לא מטוגנים ובחלקי הבשר הפחות שמנים, כך תמנעו מחלק מהשומן הרווי שמעלה את רמת הכולסטרול.

ב. הגישו לעצמכם סלט ובקשו מהמארחת לכבד אתכם בצלוחית שמן זית. הוסיפו לפחות כף שמן זית לסלט האישי שלכם,כך תעלו את הצריכה של שומן חד בלתי רווי התורם להורדת רמת הכולסטרול.

ג. תהיו חברמנים ותופיעו לארוחה עם תוספת משלכם. המארחת מאוד תשמח. אבל בנקודה הזאת תצטרכו קצת להשקיע, חפשו מתכון מבוסס על אפונה או עדשים או שעועית לבנה או גרגירי חומוס ותפתיעו! ניתן להכין מנות פתיחה או תוספות מצוינות מקטניות אלו,כך תעלו את כמות הסיבים המסיסים בתזונה שלכם. סיבים אלו תורמים אף הם להורדת הכולסטרול.

ד. אל תבחרו במנה אחרונה עם קצפת או קרם, אלא בזאת שיש בה פירות או עוגת גבינה (מקסימום תהיה עשויה מגבינת 9%, לא נורא בהשוואה לאלטרנטיבה השמנה יותר). בכלל אם אתם מוכנים להשקיע, הביאו עוגת פירות או סלט פירות מגוון וטעים ושוב, אירגנתם לעצמכם אלטרנטיבה שלא תשפיע על רמות הכולסטרול.

ה. מנשנשים אחרי הארוחה? דאגו שליד המתוקים יהיו גם אגוזי המלך, שקדים, ומהם תנשנשו, כך הוספתם לעצמכם שומנים טובים שעוזרים להוריד את רמת הכולסטרול (יש לאכול במידה למי ששומר על המשקל).

ו. למחרת החג צריך לשעשע את הילדים? צאו לטיול פעיל, מזג האוויר משתפר בימים אלו. בדרך עצרו בחומוסיה כלשהי, הזמינו מנת חומוס עם טחינה, סלט עם שמן זית, ביצה קשה. היו זהירים עם הפיתה (אני לא רוצה שתשמינו בגללי), ארגנתם לעצמכם ארוחה נהדרת להורדת הכולסטרול.

ז. קחו לטיול פירות, ירקות, אגוזים, שקדים. השאירו בבית את הבורקסים ואת העוגות הקנויות, כך תחסכו מהגוף שלכם את השומן מסוג טרנס שמעלה את רמת הכולסטרול. אם יש לכם סבלנות אפו בבית עוגת טורט מבוססת על שמן, כך לא תהיה פגיעה בתוכנית הסודית שלנו להוריד את הכולסטרול בזמן החג.

ח. הגיע חג סוכות? הורידו לסוכה פרוסות לחם מלא מרוחות באבוקדו (שוב שומן חד בלתי רווי כמו בשמן זית), וממרחים אחרים כפי שצוין בסעיפים הקודמים (טחינה, חומוס). אכלו גם צימוקים ופירות יבשים במידה, אלו לא תפריעו לנו בענייני כולסטרול.

לאחר החגים תבדקו האם הצלחתם במשימה להוריד את הכולסטרול תוך כדי חגים.

חג שמח, טעים ובריא.

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב מאמרים וכתבות, תזונה בחגים ותוייג תחת , , , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *