דוקטור נסטור - דיאטן קליני > מאמרים וכתבות > 10 טיפים לירידה במשקל אחרי הלידה – ושמירה עליו

10 טיפים לירידה במשקל אחרי הלידה – ושמירה עליו

דיאטה בהריון ואחרי לידהגם אם תמיד נהנית מגזרה חטובה ומשקל מצוין, סביר להניח שכעת, אחרי הלידה, תגלי שמה שחשוב יותר מכל, הם הבריאות והאושר של הרך הנולד. ועדיין, חזרה למשקל ולממדים של לפני הלידה היא לא תמיד משימה קלה אך בהחלט אפשרית מאוד אם תקפידי על כמה עקרונות בסיסיים ופשוטים, שיביאו אותך ליעד הנחשק – למידת הג'ינס הישנה, אבל לא פחות חשוב, גם תשמור על הבריאות שלך ועל יציבות המשקל לאורך זמן.

  1. דיאטה בהריון ירידה למשקל המקורי לאחר הלידה יכולה להתחיל כבר בהריון עצמו. כל אישה הרה עולה במהלך ההיריון שלה בין 8 ל-15 קילוגרמים, בהתאם לנתונים אישיים. כל קילוגרם מעבר לכך הוא עלית משקל לא מחויבת שאפשר להימנע ממנה, לטובתך ולטובת ההיריון. צריך להיות, כמובן מאוד זהירים עם התזונה בהריון – לא מדובר בדיאטת הרזיה אלא בתזונה בריאה ומאוזנת שנבנית עבורך על ידי דיאטן קליני.
  2. לא למהר – לאחר הלידה, נשים רבות ימהרו לעבוד על הרזית הגוף שלהם, לפעמים אפילו מתוך צורך לרכוש שליטה מחודש על החיים שלהן. בפועל מי ששולט על החיים בתקופה הקרובה הוא העולל הקטן שלכן. עם פעילות ספורטיבית יש לחכות עד תום משכב הלידה – תקופה של שישה שבועות.
  3. דיאטה מאוזנת – הגוף שלכן הוא 'מכונה' מופלאה. במשך כל חודשי ההיריון הוא עבד קשה וכעת הוא זקוק לקצת מנוחה ומילוי מאגרים מחודש. המזונות בתקופה שלאחר הלידה צריכים להיות עתירי מינרלים וויטמינים שאזלו ממנו בהריון ולהיות מאוזנים בכל המרכיבים התזונתיים. מומלץ לצמצם במזונות עשירים בשומן רווי ובסוכרים פשוטים (מתוקים, לחם לבן).
  4. סבלנות – חזרה למשקל המקורי לפני הלידה אורכת זמן. את עסוקה בהנקה וטיפול בילד, קמה לטפל בו בלילה וסדר היום שלך השתנה. בתנאים החדשים האלה לא קל וגם לא בריא לרזות במהירות ולכן סבלנות היא מצרך חשוב.
  5. שינה סדורה – שינה טובה וסדורה היא אחת הבעיות הגדולות של הורים צעירים וקשה לבקש מאם לתינוק רך לישון 8 שעות רצופות בלילה. יחד עם זאת, חשוב להכיר בחשיבות של שינה מסודרת וממושכת ככל שניתן גם על חילוף החומרים של הגוף. אם את לא ישנה לילות שלמים, ודאי שאת ישנה מספיק- כלומר קופצת למיטה בכל הזדמנות שבה התינוק ישן.
  6. זמני ארוחות – הקפידי על זמני ארוחות. אם את מניקה ניתן להוסיף גם שתי ארוחות ביניים.
  7. משטר ספורטיבי – ספורט הוא תמיד חלק מהעניין בהרזיה ועם אחת כמה וכמה לאחר לידה. בקשי מבן הזוג או מסביבתך לאפשר לך שלושה אימונים בשבוע, שיבנו על ידי מומחה לספורט לאחר לידה על פי רמת אינטנסיביות מתאימה.
  8. אימוני ייעודיים – האימונים צריכים לכלול כמות נכבדה של פעילות אירובית בשילוב עם אימוני כוח. יחד עם זאת אפשר ללכת לאימוני חיטוב ייעודיים לאזורי גוף מסוימים שדורשים עבודה פרטנית.
  9. זמן לעצמך – להיות אימא היא חוויה מופלאה, אך גם שינוי דרמטי, כמעט בלתי הפיך, בסגנון החיים שלך. חשוב שתמצאי בתוך כל חווית האמהות זמן להיות עם עצמך, לעכל את החוויה והמשמעויות שלה ובעיקר לנשום. זה יכול להיות תוך כדי פעילות ספורטיבית או קריאת ספר או סתם מפגש עם חברות.
  10. לשמור על מטרות צנועות – כאמור, חזרה למשקל שלפני הלידה היא אפשרית אבל חשוב להכיר בכך שההיריון או ההריונות משאירים את אותותיהם על הגוף. אמהות היא דבר עוצמתי שמקרין יופי ממך החוצה– לא חייבים לחזור למידות של גיל 18 כדי ליהנות מהגוף ולאהוב את עצמך.
שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב מאמרים וכתבות, תזונה ובריאות האישה ותוייג תחת , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *