דוקטור נסטור - דיאטן קליני > דיאטה ותזונה נכונה > דיאטה ללא גלוטן – האם היא בריאה?

דיאטה ללא גלוטן – האם היא בריאה?

דיאטה ללא גלוטןישנם מיתוסים רבים סביב דיאטה ללא גלוטן, ונראה כי חלק מהאנשים מתייחסים לדיאטה נטולת גלוטן כאופנה, וחושבים שבדרך זו ירדו במשקל בצורה הטובה ביותר. אך האם זוהי באמת דרך בריאה לרדת במשקל? התשובה אינה חד משמעית וכוללת מספר מרכיבים. בכדי לענות על השאלה יש לדון בכמה נקודות חשובות לגבי דיאטה זו ובעזרתן לבדוק מדוע היא עשויה להיות הדבר הבריא ביותר עבורך, ומנגד, מדוע יש אנשים אשר לא ירדו במשקל עם דיאטה ללא גלוטן ויותר מכך, היא עלולה לפגוע בבריאותם.

 השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא – מה זה גלוטן?

במונחים פשוטים גלוטן הוא חלבון שנמצא בדגנים. אנשים אשר חולים במחלת הצליאק רגישים ואף מפתחים אלרגיה למוצרים המכילים גלוטן: חיטה, שעורה, שיבולת שועל ושיפון.

האם דיאטה ללא גלוטן מתאימה לך?

אם אתה רגיש לגלוטן או לרכיבים המכילים אותו או במידה ואתה חולה במחלת הצליאק, התשובה היא חיובית. לעומת זאת, אם אתה לא רגיש לגלוטן התשובה היא שלילית. מחקרים שנעשו בנושא הגלוטן מצאו כי אנשים אשר אינם רגישים לגלוטן, חוסר במרכיב זה יכול לגרום לתגובות שרשרת אשר יגרמו לרגישויות עם מוצרי מזון אחרים. יתר על כן, אנשים שאינם רגישים לגלוטן ויעשו דיאטה ללא גלוטן, יכולים לגרום לגופם מחסור במינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים שחשובים מאוד לבריאות התקינה של הגוף.

 דיאטה ללא גלוטן אינה הפתרון לכל האנשים !

כל אדם אשר יש לו בעיות בריאות כרוניות כמו: אלרגיות, בעיות סינוסים, כאבי ראש, מיגרנות, בעיות עיכול, וכאב כרוני צריך להיבדק אצל רופא בכדי למצוא את הגורם לסימפטומים אלה. במצבים של מחלות כרוניות כגון: דלקת מפרקים שגרונית, טרשת נפוצה, מחלת קרוהן, הפרעות בבלוטת התריס, סחרחורת, דיכאון, פיברומיאלגיה, לחץ דם גבוה, עייפות כרונית, תסמונת המעי הרגיז ועוד, יש גם כן לבצע בדיקות רגישות לגלוטן.

 אז האם גלוטן הוא התשובה לכל בעיות הבריאות בעולם?

לא, ללא ספק יש הרבה דברים אחרים בחיים שלנו שגורמים לנו להיות חולים. אין הדבר אומר שכדאי להתעלם מאפשרות רגישות לגלוטן, ולעיתים זה לא מקום רע להתחיל בו אם אתה מחפש סיבות אפשריות לבעיות בריאות שלך. אולם יש לזכור כי רק אחוז אחד בעולם סובל ממחלת הצליאק ומרגישות לגלוטן ולכן לפני שמתחילים תהליך כלשהו יש לבדוק זאת היטב.

 מה ההצעה הטובה ביותר?

ראשית, אם אתה בריא ומרגיש טוב ואינך סובל מבעיות כרוניות, לא כדאי לבחור בדיאטה ללא גלוטן. בכדי לשרוף שומן מהר ולהוריד במשקל כדאי לבחור תזונת ספורט מתאימה שתביא לתוצאות הרצויות לך תוך שמירה על בריאותך. זו למעשה ההשקעה הטובה ביותר שאתה יכול לעשות למען עצמך וכמובן למען הגוף שלך.

 אין ספק כי רק בעזרת דיאטה ותזונה נכונה, עשירה במוצרי מזון בריאים, תוכל לרדת במשקל לטווח ארוך.

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב דיאטה ותזונה נכונה, מאמרים וכתבות ותוייג תחת , , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *