דוקטור נסטור - דיאטן קליני > דיאטות ואורח חיים בריא > דיאטה אחרי לידה – איך עושים זאת בהצלחה

דיאטה אחרי לידה – איך עושים זאת בהצלחה

דיאטה לאחר לידהלידה היא אחד האירועים המרגשים והעוצמתיים ביותר בחיי האישה, אם לא העוצמתי שבהם. לאחר הלידה, החיים לא ישובו להיות כשהיו. הדאגה והמסירות לרך הנולד הם במקום הראשון, אורח החיים השתנה ואיתו גם סדר היום.

בתוך כל אלה, השאיפה לחזור למשקל ולגזרה שלפני הלידה היא דבר טבעי ולגיטימי וגם בריא. ההיריון והלידה משנים את הגוף והחזרה למידות הקודמות אינה תמיד פשוטה אך בהחלט אפשרית, יחד עם זאת, מאמצי ההרזיה והחיטוב צריכים להיעשות במתינות, בסבלנות ותוך העזרות ברופא ואולי אף בדיאטן קליני, על מנת לשמור על הגוף ובריאותו.

הגוף שלך אחרי הלידה

גוף האישה הוא מכונה מופלאה – סביבת גידול לתינוק בריא וחמוד במשך תשעה חודשים, שהשתמשה בכל המשאבים שהיו בגוף לפני כן. לאחר הלידה הגוף שלך זקוק לזמן התאוששות מהפרויקט הגדול של ההיריון והלידה. יש מאפיינים חיצוניים שהשתנו ורקמות שריר שנקרעו בהריון ובלידה ושאותם אפשר לשקם באימוני חיטוב ממושכים וסבלניים, אך חשוב לדעת שגם פנימית הגוף זקוק למנוחה ואגירת כוח. ההיריון משתמש ברוב מאגרי הויטמינים והמינרלים של הגוף ולאחר הלידה חשובה להעשיר מחדש את הגוף באלה, בין היתר באמצעות פירות וירקות חיים עתירי ויטמין C . אלמנט קריטי נוסף הוא עניין ההנקה. אל לאם צעירה לשכוח שגם אחרי הלידה, אם היא מניקה, היא ממשיכה להזין את התינוק מגופה ולכן דאגה לעצמה ודאגה לוולד חד הם. גם רצון עז לחזור מחפשת הלידה לעבודה במידות הישנות, לא צריך לעמוד מול הצורך לשמור על גוף בריא וחלב אם מזין ולכן לדיאטות כאסח לסוגיהן אין מכל מקום אחרי הלידה.

אורח החיים של אמא צעירה

אם משטר הדיאטה הנכון לאישה אחרי לידה לא היה מסובך מספיק מלכתחילה, הרי שאורח החיים של האם הצעירה רק מוסיף לקשיי ההרזיה. ללא תמיכה ועזרה מספיקה, אם צעירה עשויה לישון מעט מידי, לדאוג יותר מידי ולא למצוא די זמן כדי לקיים פעילות ספורטיבית קבועה ומשמעותית. עם ניהול נכון יותר של הזמן ותמיכה של בן או בת הזוג או של בני משפחה אחרים – אפשר בהחלט לעזור לאם לנהל אורח חיים שתומך בדיאטה המאוזנת. השילוב של דיאטה נבונה, מתונה ומותאמת אישית, עם סדר יום טוב (ארוחות קבועות, שינה), פעילות ספורטיבית ומינימום סטרס – אמור להציב אתכן על דרך המלך להרזיה המיוחלת.

אבחון קליני מקצועי

כאמור, המצב של אישה אחרי לידה, הוא מצב ייחודי ושברירי, עוד לפני שדיברנו על שינויים הורמונאליים ואתגרים נפשיים. חשוב מאוד לפנות לדיאטן קליני מומחה – לאיש מקצוע מיומן ולא לפתוח בדיאטה על סמך המלצה כזו או אחרת של חברה ועל דעת עצמכן. אבחון קליני מאפשר להתאים לכל אישה את משטר הדיאטה והספורט המתאימים לה – למאפייני הגוף, לחילוף החומרים וקצב שריפת הקלוריות ולמצב הנוכחי של האם וגם של הילד. אבחון אישי יביא לבניית תוכנית מדויקת ותואמת שתשמור על הבריאות ותמנע נזקים אך גם תביא לתוצאות הרצויות ולשמירה עליהן לטווח ארוך.

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב דיאטות ואורח חיים בריא, מאמרים וכתבות ותוייג תחת , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *