דוקטור נסטור - דיאטן קליני > דיאטה ותזונה נכונה > כיצד לעשות דיאטה מבלי לפגוע ביכולת ההנקה?

כיצד לעשות דיאטה מבלי לפגוע ביכולת ההנקה?

דיאטן קליניהתחלת דיאטה במהלך ההיריון או לאחר הלידה עשויה להיות נחוצה אם האם או האם לעתיד סובלת מעודף משקל בצורה קיצונית, אך לא מבלי להתייעץ תחילה עם רופא ואולי גם דיאטן קליני. בעשור האחרון נשים חוזרות להניק, ולמרות שהנקה הינה פעולה אותה מבצעים מראשית הזמן, נשים רבות החליפו את הפעולה על ידי שימוש בפורמולות. למרות זאת, בשנים האחרונות, בהן יתרונות ההנקה הפכו ידועים לכל, מיליוני אמהות החליטו לחזור להניק על חשבון השימוש בפורמולות.

עצם ההיריון והנקת התינוק גובים מחיר מגוף האם. כתוצאה מכך, אחד הדברים הראשונים שאמהות רוצות לעשות לאחר הלידה הוא להוריד את כל המשקל העודף שנצבר במהלך ההיריון. דיאטה היא הדרך הפופולארית ביותר לעשות זאת. עבור אמהות מניקות, לעומת זאת, דיאטה הופכת מעט יותר מסובכת.

אמהות מניקות חייבות לצרוך כמות מסוימת של קלוריות מידי יום, אחרת גופן עלול להפסיק לייצר חלב. דיאטה בה קבוצת מזון שלמה אינה נכללת, כמו לדוגמא דיאטת אטקינס, עלולה להיות בעייתית גם כן. עבור אמהות מניקות חשובה דיאטה ותזונה מאוזנת, כזו המורכבת מכל אבות המזון כגון חלבונים, סידן, פחמימות ושומנים. על כן, דיאטות מגבילות הופכות ללא רלוונטיות בעבורן. תוכנית דיאטה שלאחר ההיריון לאישה מניקה מעולם לא צריכה לדרוש ממנה לאכול פחות מ- 1800 קלוריות.

בנוסף לדיאטה, אמהות המנסות לרדת במשקל (שעלה בעקבות ההיריון) רצוי שיעסקו בפעילות ספורטיבית כלשהי. ספורט לאחר הלידה היא דרך מצוינת עבור נשים להיות פעילות וליהנות תוך כדי העשייה. ככל שהאישה (ולמעשה כל אדם) תהנה יותר במהלך הפעילות הספורטיבית, הסיכוי שתתמיד בכך יעלה. ספורט לאחר הלידה יכול להיות בקבוצה (כדור רשת, כדורסל) או בענף יחידני (ספינינג, טניס).

אמהות מניקות אשר נמצאות בדיאטה צריכות להיות זהירות. תזונתה של אישה מניקה משפיעה, לטוב ולרע, על יכולתה להניק. דיאטן קליני העובד עם נשים בהריון יכול לעזור לבנות תוכנית תזונה בריאה מחד, ועוזרת לשמור על המשקל מאידך. ניתן לעשות דיאטה בזמן ההיריון ולאחר הלידה, אך רק בהנחיית רופא ודיאטן, על מנת לא לפגוע בעובר או להפריע לתזונה לה הוא צריך על מנת לגדול ולהתפתח.

לסיכום, במידה והינך בהריון ואת מעוניינת בתפריט מאוזן שיסייע לך לשמור על המשקל ולא לעלות מעבר למומלץ, או שהינך אישה לאחר היריון אשר מניקה, רצוי שתתייעצי עם דיאטן קליני שיתאים ביחד איתך תפריט ייחודי לירידה במשקל מבלי לפגוע בעצמך או בכושר ההנקה.

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב דיאטה ותזונה נכונה, מאמרים וכתבות ותוייג תחת , , , , , , , , , , , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *