דוקטור נסטור - דיאטן קליני > דיאטה ותזונה נכונה > כיצד כושר גופני תורם לאיכות החיים ולאורח חיים בריא?

כיצד כושר גופני תורם לאיכות החיים ולאורח חיים בריא?

איך לשרוף שומן מהרכל איש מקצוע שתפנו אליו, ובפרט דיאטנים קליניים, ימליצו לכם לבצע ספורט ופעילות גופנית באופן קבוע. הסיבות לכך רבות ומגוונות – הסיבה העיקרית היא ירידה במשקל (בשילוב עם תפריט תזונתי נכון), תרומה ישירה לאיכות החיים והרגשה טובה יותר – כל אלו ללא ספק ישפיעו על אורח החיים שלכם.

אין ספק כי המאה ה-21 טומנת בחובה הרבה מאוד התפתחויות חיוביות. לצד זאת, ישנן גם מספר התפתחויות שליליות כגון התפתחות הגורמים הסביבתיים הרבים אשר עשויים להזיק לבריאותנו.

ניתן לומר כי האדם בעידן המודרני נעשה פחות פעיל, זאת כיוון שהטכנולוגיה עושה ברוב המקרים את הדברים עבורו. הנושא בא לידי ביטוי בעיקר בסביבת העבודה, בה בניגוד לעבר, כאשר נדרשה מאתנו הליכה מרובה מסיבות שונות – החל בהליכה אל מקומות העבודה ותנועה במקום העבודה עצמו, הרי שכיום הנסיעה אל מקום העבודה והתנועה במקומות העבודה עצמם הינה נדירה למדי.

כך למעשה, במקום לשמור על אורח חיים בריא הגענו למצב בו אחוז גדול מהאוכלוסייה בעולם המערבי סובל מבעיות השמנה.

עם זאת, המודעות בנושא הולכת וצוברת תאוצה ורבים מוצאים את עצמם תרים אחר דיאטות ואורח חיים בריא כאשר ממשלות העולם המערבי עצמן, החלו פועלות בהגברת המודעות בנושא ומתן הסברים כיצד לשמר אורח חיים בריא.

כיצד נשמור על אורח חיים בריא?

אם אתם עובדים שעות מרובות ולא מקפידים על תזונה נכונה, הסביבה החברתית לוחצת ומעירה על הצורך שלכם בדיאטה לצורך ירידה במשקל, הגיע הזמן שגם אתם תתחילו לנסות ולנהל אורח חיים בריא. לצורך כך, מומלץ תחילה לפנות אל דיאטן קליני לצורך קבלת ייעוץ. דיאטן קליני ידריך אתכם אודות תזונה נכונה וירכיב לכם תפריט ייחודי ומותאם אישית, אשר יסייע לכם לרדת במשקל באופן בטוח וללא מאמץ או הרעבה עצמית, תוך ליווי אישי של התהליך.

אחד הנושאים החשובים בכל פנייה אל דיאטן קליני הוא החיבור האישי בין הפציינט אל הדיאטן, שכן מדובר בתהליך רגיש שעשוי להיות מלא בעליות ומורדות ומלווה בלא מעט תסכולים.

ירידה במשקל ברוב המקרים אינה מתבצעת על ידי דיאטות ותזונה נכונה בלבד, אלא בשילוב של פעילות גופנית קבועה ותדירה אשר תשולב אל לוחות הזמנים שלכם. אין הכוונה דווקא בהרשמה אל מכוני הכושר וניהול אורח חיים ספורטיבי במיוחד, אלא דווקא שינוי בהתנהלות הסביבתית השגרתית. עלייה במדרגות במקום במעלית, הליכה אל תחנת האוטובוס במקום הטרמפ עם הבעל, ולמעשה כל שינוי תדיר המספק כושר ופעילות לגוף הוא מבורך. סביר להניח שנושאים אלו ועוד רבים אחרים, יועלו במהלך הפגישה עם הדיאטן הקליני שלכם.

יתרה מכך, כל דיאטן או דיאטנית קלינית אותם תשאלו מדוע כדאי לשמור על כושר גופני כחלק מניהול אורח חיים בריא ובשילוב של תזונה נכונה, יזכירו כי הסיכוי למחלות לב או לסוכרת יפחת והבריאות הכללית של הפועל בדרך זו תשתפר באורח פלא, כמעין נוסחת קסם לשמירה על איכות חיים גבוהה ועל בריאות תקינה.

פרט למניעת המחלות השונות, כושר גופני המתבצע נכון ובהתמדה, מסייע בחיזוק השרירים והעצמות, משפר את מצב הרוח בשחרור אנדורפינים, שהם משככי הכאבים בטבעיים של הגוף המיוצרים על ידו במהלך פעילות גופנית אינטנסיבית, משפר את איכות חיי המין ובכלל, הכושר הגופני והתזונה הנכונה – הם הדרך הנכונה לשיפור איכות החיים.

כיצד אתם שומרים על אורח חיים בריא? ספרו לנו בתגובות!

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב דיאטה ותזונה נכונה, מאמרים וכתבות, תזונה לספורטאים ותוייג תחת , , , , , , , , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *