השיטה

עקרונות שיטת הדיאטה של דוקטור נסטור

לפרטים נוספים ויעוץ תזונתי ללא התחייבות צרו קשר עכשיו!

כמו פריצות דרך אחרות, גם שיטת הדיאטה של דוקטור נסטור מגיעה משילוב של נסיון בינתחומי – יחד עם תסכול גדול:

לאחר לימודי התואר הראשון במדעי התזונה, טיפל דוקטור נסטור באלו שרצו לרדת במשקל, אולם נוכח כי לאחר זמן מה – רובם ככולם חזרו למשקלם המקורי, וכי לשיטות שהיו בשימוש – לא היה פתרון לטווח הארוך.

מכאן – יצא דוקטור נסטור למסע של מחקר, אשר במהלכו ביסס את אבני היסוד לשיטת הדיאטה, והן:

1. טעות לספור קילוגרמים!

אדם יכול לרזות במהירות הרבה קילוגרמים, אבל רוב המשקל שאיבד יהיה מורכב מנוזלים ומשריר, שבהם בדיוק המרכיבים שאנחנו רוצים לשמור. גרוע מזה, אם יעלה אדם במשקל תהיה רוב עלייתו מורכבת משומן, ובכך הזיק לעצמו: קיבל גוף בעל אותו משקל עם יותר שומן ופחות שריר.

הפתרון: בשיטת דיאטה דוקטור נסטור ההצלחה נמדדת על ידי שינוי באחוזי השומן ובניית שריר. אחוזי השומן נמדדים באמצעות מכשיר ה"בוד-פוד" – המכשיר המתקדם בעולם למדידת מסת שריר ואחוזי שומן.

2. טעות לבצע הגבלה קלורית דרסטית!

אפשר לומר שדיאטות דרסטיות משמינות.

נשמע מפתיע? לא – אם מבינים את הגנטיקה: מאז תקופת האדם הקדמון הורגל האדם להתמודד עם מצבים של חוסר מזון, ולמד להתקיים בתנאים של מיעוט קלוריות על ידי הורדה בהוצאה הקלורית בזמן מנוחה (הקלוריות שהגוף מוציא ללא קשר לפעילות). חוקרים ברפואה קוראים לתופעה "הגן החסכן".

מה שהתאים לזמן האדם הקדמון או לחצי השני של כדור הארץ שחי בתנאי רעב, אינו מתאים לשפע בעולם המערבי; כאשר אנחנו בדיאטה ואוכלים מעט כדי לרדת במשקל, גופנו מזהה חוסר קלוריות ומגן על עצמו על ידי הפחתה בהוצאת האנרגיה במנוחה. במילים אחרות: הגוף שורף פחות קלוריות. מכאן – אדם שמנסה לרדת במשקל על ידי הפחתה דרסטית בצריכה הקלורית מביא את הגוף לפעולה ההפוכה: "שמירה על מה שיש".

הפתרון: מדידה מדויקת של שריפת הקלוריות של הגוף.

בשיטת דוקטור נסטור נמדדת ההוצאה הקלורית על ידי מכשור מדויק. ההוצאה הקלורית נחלקת להוצאה במנוחה והוצאה בפעילות.

את רוב הקלוריות – בין 60% ל-70% מההוצאה הקלורית של הגוף – אנו שורפים במנוחה, ללא השפעה חיצונית. אלה הקלוריות המשמשות לפעולות בסיסיות, כגון: שמירה על חום הגוף, לחץ הדם, פעילות הלב ואברים אחרים וכדומה. ההוצאה הקלורית בפעילות היא ההוצאה היזומה, אותן פעילויות כמו לקום מהכיסא, הליכה קלה ומאמצים קשים.

בשיטת דיאטה דוקטור נסטור נמדדת ההוצאה הקלורית במנוחה באמצעות מכשיר ה-"BodyGem", שעל ידי מדידת תצרוכת החמצן מחשב את ההוצאה האנרגטית במנוחה בדיוק מרבי.

בנוסף נמדדת שריפת הקלוריות בפעילות על ידי מכשיר ה-"אקטיקל", מוניטור זהיר שמודד את תנודות הגוף בשלושה מישורים ומתרגם אותן להוצאה קלורית, והוא המכשיר המדויק מסוגו.

שילוב של שני המכשירים מאפשר לדעת מה היא ההוצאה הקלורית האישית בצורה אמינה ומדעית. נתון זה מספק את הידע הנדרש כדי להביא להרזיה וירידה אפקטיבית במשקל, מבלי להפעיל את מנגנוני הגן החסכן ומבלי לפגוע ביכולת ההוצאה הקלורית של הגוף. כך יורדים במשקל ללא קשיים.

3. הפחתה קלורית מתונה תביא להורדה במשקל ובאחוזי השומן, אך האם ניתן להגביר את הצמצום באחוזי השומן ולהגביל את איבוד השריר על ידי תכנית מתוחכמת יותר?

הפתרון: לאחר שנים של לימוד ומחקר פיתחתי את תכנית תזונת דוקטור נסטור. תזונה המשלבת את הידע המתקדם ביותר כדי להגיע למקסימום הורדה באחוזי השומן. בנוסף לכך, לאחר אבחון חילוף החומרים האישי הנעשה על ידי המכשור המתקדם, מותאמת תכנית אימון אישית כדי לשמור על מסת השריר בזמן הירידה באחוזי השומן ואף כדי לבנות מסת שריר בשלבי הטיפול השונים.

4. לא די בהפחתה קלורית כדי לשמור על ההישגים לאורך זמן.

הפתרון: כל אחד יודע מניסיונו האישי שרוב היורדים במשקל עולים בחזרה. בשיטת דוקטור נסטור עובדים על שינוי התנהגותי ועל שינוי בהסתכלות על הסביבה שלנו. על ידי כך, במקביל לירידה באחוזי השומן, גם היחס לאוכל, לפעילות גופנית, לקניות מזון ולאכילה מול אחרים באירועים ובהזמנות מקבלים ממד אחר.

אצלנו בדוקטור נסטור משתמשים בשיטה הנרטיבית כדי לשנות את ההתנהגות. בשיטה זו המטופל, יחד עם המטפל, בונה סיפור אלטרנטיבי חדש לסיפור הקיים סביב נושאי התזונה והבריאות. בסופו של יום המטופל מגלה התנהגויות אלטרנטיביות להתנהגות המקורית הלא נכונה.

5. הביטוי הידוע "לא יכול".

הפתרון: חשוב להפנים שאין דבר כזה "לא יכול", יש "לא רוצה". העולם נחלק לשני סוגי אנשים: אלה שעושים את השינוי שצריכים לעשות, ואלה שעסוקים בלהסביר למה הם לא עושים את השינוי. אל תשתייכו לסוג השני.

הצטרפו אליי – לקבוצה המנצחת, זו שעושה שינוי.

השיטה כוללת: אנמנזה אישית, אבחון חילוף חומרים אישי, התאמת תזונת דוקטור נסטור על פי המדידות והאנמנזה שנעשו למטופל, התאמת תכנית אימון גופני, שינוי בתפיסה ובהרגלי חיים, מעקב אחר המשקל, ההיקפים, הרכב הגוף ואחוזי השומן, ותמיכה… לכל אורך הדרך.


שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn