דוקטור נסטור - דיאטן קליני > דיאטות ואורח חיים בריא > דיאטה ובילויים – השילוב המנצח

דיאטה ובילויים – השילוב המנצח

דיאטה ובילוייםאם אתם סובלים מעודף משקל, אין ספק כי במקביל להורדת המשקל גם סגנון החיים שלכם צריך להשתנות. הדרך שבה אתם מתייחסים למזון צריך להשתנות, וקודם כל, להבין שדיאטה אינה תהליך שצריך לשקול כמצב זמני אלא לאמץ אותה כשינוי בריא לאורח החיים שלכם. התזונה שלכם צריכה להיות מורכבת ממגוון מזונות מזינים בכדי לקיים את הגוף ולספק לו את האנרגיה הנדרשת לו. אם אתם רוצים לרדת במשקל ולשמור על המשקל הזה, אתם צריכים לבחור בדיאטה שאפשר לחיות איתה. כאן הגענו לנושא כאוב מעט – איך לשלב דיאטה עם בילויים, והאם זה אפשרי? לשמחתכם אנו מודיעים לכם שאכן ניתן לקיים שילוב מנצח בין השניים!

בילוי דיאטטי?

לחיות עם דיאטה כהרגל של אורח חיים, היא התמודדות יום יומית. דיאטה ותזונה נכונה הם הדרך הנכונה לחיים בריאים. אולם, מה לעשות כאשר אנו יוצאים לבלות וחלק נכבד מהבילוי כולל אוכל? כיצד ניתן לשמור על הרגלי אכילה הגיוניים כאשר אין שליטה על האופן שבו המזון מבושל?

בחירת המסעדה אליה תצאו לאכול

יש לבחור מסעדה אשר תאפשר לכם להזמין אוכל בריא ותוכל להיענות לבקשות האוכל שלכם. מסעדות רבות צמצמו קלוריות בתפריטים המוגשים בהן, והשפים שמחים להכין צלחות עם בקשות מיוחדות. בכל מקרה יש לבחור במזון המבוסס על צלייה או גריל במקום מטוגן, ירקות טריים, ופירות במקום קינוח עתיר קלוריות.

לא חייבים לסיים את כל המנה שבצלחת…

מסעדות רבות נוהגות להגיש מנות גדולות. במקום להכריח את עצמך לאכול כל ביס וביס, מומלץ לחלק את הארוחה לשתי מנות ברגע שהיא מגיעה לשולחן שלך. על ידי ביצוע ההפרדה לפני שאתם מתחילים לאכול, תוכלו להפסיק לאכול כאשר אתם מגיעים למחצית הכמות. אם לא תעשו כן, יגדל הפיתוי לסיים את המנה, ולא משנה כמה אתם מרגישים שבעים. רוב האנשים מוצאים שזו לרוב כמות מספקת של מזון. אם אתם עדיין רעבים, לאחר שתסיימו את המחצית הראשונה, המתינו עשר דקות ואכלו מעט מהנותר בצלחת. עם הזמן, ולאחר מספר פעמים, תרגישו מלאים ולא יהיה צורך להמשיך לאכול. בין אם אתם בוחרים דיאטה מסוימת או הולכים לייעוץ אצל דיאטן קליני, עליכם לשנות את החשיבה ש"יש לסיים את כל מה שיש בצלחת". המשפט נכון אולי לגבי ילדים שמסרבים לאכול, אך לחלוטין אינו מתאים למי שסובל מבעיית עודף משקל וצריך להפחית בכמויות האוכל.

אכלו לאט

מחקרים רבים שנעשו מצאו כי אנשים אשר אוכלים לאט תחושת השובע שלהם רבה יותר. אכילה מהירה תסיים את הבילוי מהר יותר ותפגום בהנאה. היו סבלניים, הזמינו לאחר בדיקת התפריט באופן יסודי, התייעצו עם המלצרים לגבי איכות המנות, וכך תוכלו להיות נינוחים ורגועים יותר. מומחים בנושא דיאטות ואורח חיים בריא מוצאים כי אכילה איטית היא אחד העקרונות המובילים והאפקטיביים ביותר להורדה במשקל.

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב דיאטות ואורח חיים בריא, מאמרים וכתבות ותוייג תחת , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *