דוקטור נסטור - דיאטן קליני > דיאטות ואורח חיים בריא > גזרה יפה ובריאה לאורך זמן – כבר לא סתם פנטזיה

גזרה יפה ובריאה לאורך זמן – כבר לא סתם פנטזיה

גזרה ואורח חיים בריאעבור ישראלים רבים, המאבק לשמור על המשקל ולהלחם בקילוגרמים העודפים הוא מאבק ארוך שנים. רובנו לא דוגמנים דקיקים ועם השנים הכרס הקטנה, הירכיים המתרחבים, הזרועות הגדלות והפנים הנפוחות – הופכים להיות חלקים במראה שלנו שגורמים לחוסר שביעות רצון בולטת. רוב האנשים נמצאים או במאבק המתמשך הכולל ירידות תקופתיות המלוות בעלית המשקל בחזרה והיתר פשוט השלימו עם המשקל העודף ופשוט נכנעו לו. אבל גזרה רזה ובריאה לאורך זמן היא לא חלום אלא דבר בר הגשמה – אם רק תבחרו בדיאטה ובאורח החיים הנכון.

יש דיאטה ויש דיאטה

הטעות הנפוצה ברוב סוגי הדיאטות ורוב סוגי מאמצי הדיאטה היא ההתמקדות במטרה קצרת הטווח – הורדת X  קילוגרמים ממשקל הגוף. לכן לא קשה במיוחד לרדת במשקל בכל מיני דיאטות של הרעבה עצמית או הימנעות מפחמימות אבל קשה מאוד לשמר את ההישג לאורך זמן, משום שדיאטה זו מוציאה את הגוף מאיזון תזונתי ומכניסה אותו לעקה כזאת שאי אפשר ולא בריא להתמיד בה. דיאטה או משטר תזונתי שמבוסס על שמירת משקל לטווח ארוך – עובדים בדיוק ההפך מכך : הדיאטה צריכה להיות מאוזנת ולכלול את כל מרכיבי המזון, במינונים נכונים.

הסוד הוא באיזון

השאיפה של דיאטה לטווח ארוך היא להכניס את הגוף לאיזון ולאורך חיים כולל בריא יותר. במצב של איזון, הגוף יגיע למשקל רצוי תוך שימוש באינטואיציה הטבעית שלו : לגוף אין סיבה אמיתית להיות עם עודף שומן – עודף השומן הוא דבר לא טבעי שנובע מתזונה לא נכונה ושריפת שומן לא מספקת ולא יעילה. אורח החיים החדש צריך לכלול ארוחות מסודרות, בשעות קבועות ועל פי תפריט שנבנה ייחודית עבורכם על ידי מומחה. במקביל, אי אפשר להצליח ללא פעילות גופנית מבוקרת ומותאמת, שתשרוף שומנים בצורה יעילה ותחזק במקביל את מסת השריר. פעילות לא מותאמת, אגב, יכולה לעשות את ההפך – לפגוע בשריר ולהשאיר רקמות שומן. יחד עם אלה, ישנם מספר פרמטרים חשובים אחרים שמשפיעים על חילוף החומרים הבריא של הגוף : הרגלי שינה טובים והפחתה בקצב ובלחץ החיים יסייעו גם הם להורדה במשקל. בנוסף, חשוב מאוד לעצב את הדיאטה בהתאם לאבחון מטבולי אישי – בהתאם לקצב חילוף החומרים ושריפת האנרגיה המשתנה מאדם אחד למשנהו.

פחמימות טובות ופחמימות רעות

מרכיב חשוב בעמידות של הדיאטה לטווח ארוך נובע מההבחנה בין פחמימות מורכבות ופחמימות פשוטות. דיאטה של התנזרות מפחמימות מונעת בעצם מהגוף משאבים אנרגטיים, כך שהוא יכול לאבד משקל במהירות יחסית. אבל דיאטה מהסוג הזה פוגעת ברקמות השריר ומחלישה את הגוף. דיאטה ארוכת טווח צריכה לצמצם בפחמימות פשוטות אך לכלול כמות של פחמימה מורכבת שחשובה בהליך שריפת השומנים.

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב דיאטות ואורח חיים בריא, מאמרים וכתבות ותוייג תחת , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *