דוקטור נסטור - דיאטן קליני > דיאטה לילדים > איזו פעילות גופנית מומלצת לילד שלכם?

איזו פעילות גופנית מומלצת לילד שלכם?

תזונת ספורטבשנים האחרונות ניתן להבחין כי השמנה הופכת להיות דבר שכיח יותר ויותר בקרב ילדים. העולם המערבי, אשר ישראל חלק ממנו, מודע לבעיה זו. דיאטה לילדים ופעילות גופנית חשובות על מנת למנוע את תופעת ההשמנה בקרב ילדים. כמובן שיש להתייעץ עם דיאטן קליני לפני התחלת דיאטה כלשהי, גם אם מדובר בדיאטה לנוער.

תופעת ההשמנה נובעת בעיקר מאורח החיים המודרני, אשר מבלי שנשים לב, מעודד פעילויות פסיביות ועל כן ישנה ירידה בפעילות הגופנית. כיום, שעות הפנאי של הילדים מנוצלות בעיקר לצפייה בטלוויזיה, גלישה באינטרנט ומשחקי וידאו ורק בשוליים מתמקדים בפעילות גופנית. בנוסף לכך, כיום ישנם אמצעים טכנולוגים המאפשרים לנוער לתקשר אחד עם השני דרך המחשב והפלאפונים ועל כן הצורך לצאת מהבית על מנת להיפגש עם חברים הולך ויורד.

על מנת לגרום לילד שלכם לבצע יותר פעילות גופנית, ניתן לאמץ מספר פעילויות אשר ניתן לבצע מבלי להתאמץ יתר על המידה. ניתן לוותר על השימוש במעלית ובמקום זאת, להשתמש במדרגות, ניתן לרדת תחנה אחת או שתיים לפני תחנת היעד באוטובוס, ניתן לעודד את הילדים לעזור במטלות הבית, ללכת ברגל או לרכב על אופניים לבית הספר וחזרה וכמובן שניתן במידת האפשר לרשום את הילד לחוגים כגון כדורגל, שחייה, אומנויות לחימה, רכיבה על אופנים, משחקי כדור, ריקודים ועוד.

חשוב לזכור כי ילדים לא יעשו לאורך זמן פעילות אשר הם לא נהנים ממנה ולכן בדרך כלל עדיף לבחור חוגים שיש בהם אלמנט תחרותי. לפעילות גופנית מסוג זה ישנם גם יתרונות פסיכולוגיים – הפעילות מגבירה את הביטחון העצמי ומסייעת בהתערות חברתית.

פעילות גופנית מומלץ לביצוע היא כזאת שמתרחשת בין 3 ל-4 פעמים בשבוע. יש להתחיל בזמן קצר ובהדרגה להעלות את משך הפעילות הגופנית. במידה והילד מעוניין בפעילות בחדר כושר, ניתן לאפשר זאת, לרוב החל מגיל 13, בהשגחת מאמן ואף דיאטן או דיאטנית קלינית. חשוב מאוד לבדוק כי ישנם מדריכים אשר מוסמכים לאמן קטינים בהתאם לחוק הספורט. אנשים רבים דואגים כי פעילות כוח, עלולה לפגוע בגדילה. היום יודעים שאם מתבצעת הפעילות בצורה נכונה ובהדרכה נכונה, אזי פעילות זו לא פוגעת בגדילה. כדאי לבדוק אם המדריכים ניגשים לילד באופן חיובי, עם חיוך, ונותנים לילד משוב חיובי כלשהו במהלך האימון.

רופאים רבים טוענים כי מומלץ לשלב פעילויות אשר יש בהם קפיצות, אשר מעלות את מסת העצם וכמו כן פעילות שמשלבת משחקים (כגון משחקי כדור) וזאת על מנת לפתח את החשיבה ותהליכי קבלת החלטות.

על פי המלצותיו של איגוד הלב האמריקני, כל ילד מגיל שנתיים צריך לבצע שישים דקות של פעילות אירובית בעצימות מתונה כל יום.

נזכור, כי ההורה הוא המודל לחיקוי של הילד וכאשר הוא מבצע בהקפדה פעילות גופנית בעצמו, הילד מאמץ את הגישה הזו גם והפעילות הגופנית הופכת להיות חלק בלתי נפרד מאורח חייו. פעילות גופנית של ההורה עשויה לתת לילד מוטיבציה ודוגמא אישית. מעבר לכל היתרונות הפיזיים הכרוכים בפעילות גופנית, תוכלו לבצע את הפעילות יחד עם ילדכם, ובכך ליהנות מזמן איכות נוסף איתם שגם יתרום ויהיה משמעותי לאורח חיים בריא עבורם.

נערות רבות כיום מושפעות מפרסומות, קטלוגים ודוגמניות ורואות בהם מודל לחיקוי. חשוב לנסות ולנתב את הרצונות הללו למקומות חיוביים על ידי עידוד פעילות גופנית. כאשר אין לנערות אלו הדרכה, הן עלולות לפתח בעיות אכילה אשר יכולות לפגוע בהן. לכן חשוב לשים לב לכל שינוי בהתנהגות של הנערות, ואם מחליטים לבצע דיאטה, יש להתייעץ עם דיאטן קליני אשר יכול לסייע במציאת דיאטה לנערות אשר לא תפגע בהן.

ביצוע פעילות גופנית הינו דבר מומלץ בכל שלב בחיים ומסייע לא רק במניעת השמנה, אלא גם במניעת מחלות רבות אחרות (כגון סכרת, מחלות לב וכלי דם ועוד).

לסיכום – עודדו את ילדכם לבצע פעילות גופנית. זה ישתלם עבורם לאורך זמן, ובוודאי גם עבורכם!

נשמח אם תספרו לנו מה הפעילות הגופנית האהובה על ילדכם בתגובות 🙂

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב דיאטה לילדים, מאמרים וכתבות ותוייג תחת , , , , , , , , , , , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *