שומרי משקל

בתרבות השפע בה אנו חיים במדינות המערב ישנם פיתויים רבים, אשר חלק גדול מאיתנו נכשל בהם שוב ושוב. כך, אותו חלק של האוכלוסייה – במקרה הטוב מעלה ומוריד במשקל ללא הפסק, ובמקרה הפחות טוב פשוט מעלה במשקל ללא הפסק.

עם זאת , ישנה קבוצה של אנשים אשר מצליחים לשמור על משקל תקין ויציב לאורך חייהם הבוגרים, אלה הם : שומרי משקל. שומרי משקל הם אותם אנשים מועטים, אשר מנהלים את אורח החיים שלהם בצורה בה הם מצליחים לשמור על משקל נכון לאורך תקופות ארוכות בחייהם – ולעיתים אף לכל החיים. מאמר זה יעמוד על ההבדלים הדקים המבחינים בין שומרי משקל ליתר האוכלוסייה.

בסופו של דבר – הכל עניין של כלכלה: כמה אנרגיה נכנסת לעומת כמה יוצאת. אדם המכניס לגופו יותר אנרגיה מאשר מוציא – נמצא בתהליך של השמנה, בעוד אדם המכניס לגופו את כמות האנרגיה הנכונה הוא שומר משקל.

איך מכלכלים את זה?

אנשים הנמצאים בקבוצת האוכלוסייה של שומרי משקל מקפידים לצרוך את כמות הקלוריות הנכונה להתנהגותם. ישנה דרך בטוחה אחת לדעת בדיוק כמה צורך הגוף שלך בזמן מנוחה ובזמן תנועה, והיא דרך של אבחון אישי של חילוף חומרים, בדיקה אשר בסיומה יכול הנבדק לדעת בדיוק כמה קלוריות גופו צורך בעת מנוחה, וכמה בעת פעילות גופנית. כמה ביום רגיל, וכמה ביום בו הוא מתאמן.

הבדיקה מבוצעת באמצעות סוגים שונים של מכשור מתקדם, ומסייעת בהבנת התמונה המלאה של כלכלת גופנו באופן אישי.

שומרי משקל אינם חייבים לבצע פעילות גופנית באופן יוצא דופן – אלא פשוט להקפיד על איזון נכון של צריכה מול הוצאה, ובאופן מתמשך.

אז איך נכנסים לקבוצת שומרי משקל?

מתחילים בדיאטה מאוזנת ונכונה לאחר שבוצע אבחון אישי של חילוף החומרים– אשר נמשכת עד לסיום שלב ההורדה במשקל. דיאטות מהירות או "כאסח" כפי שהן מכונות, בדרך כלל אינן מהוות התחלה טובה לנקודה של שמירת משקל.

סיומה של הדיאטה הנכונה והמדורגת – תהיה בתוכנית שמירת משקל, תוכנית אשר מטרתה הנה לבסס את מעמדכם בקבוצת שומרי משקל הנכספת. תוכנית זו צריכה לכלול מצב של צריכה השווה להוצאה שחושבה באיבחון.

בהצלחה!

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב דיאטה ותזונה נכונה, מאמרים וכתבות ותוייג תחת , , , , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *