פרגנו לעצמכם סופגניה

פרגנו לעצמכם סופגניהחנוכה הוא חג שמבחינת קלוריות, קשה לברוח ממנו. מה לעשות שכל ערב מוזמנים להדלקת נרות ועומדים מול השולחן כשעליו מלבד נרות כולו מכוסה במאכלים מטוגנים נוטפי שמן.

משמעות טיגון, הכפלת קלוריות. ובכלל, מי שהמציא את הסופגנייה התכוון ללא ספק להכניס כמה שיותר קלוריות בתוך שטח קטן של אוכל. תחשבו על זה, ליצור כדור קמח, לתקוע לו ריבה באמצע, כדי להעמיס אותו עוד יותר לטגן אותו טוב טוב ואם זה לא מספיק לפזר עליו סוכר מעל. השנה כנראה בהשראת שבירת השיאים של באולימפיאדה האחרונה, כמה קונדיטוריות החליטו לשבור את שיא הקלוריות שבסופגנייה, הם מוכרים לנו כל מיני סופגניות גורמה, כך שבנוסף לפיצוץ הקלורי הקיים, מוסיפים גם אלכוהול, ותחשבו שלכל גרם אלכוהול כ-7 קלוריות, מאוד קרוב לקלוריות שיש בשומן. היצר האנושי הוא לנסות, לטעום, ליהנות מהמקסימום שאפשר. אז בואו לא נילחם ונסכים על פשרה, במקום להלחם ב"לא לאכול", אני אומר לכם:

תפרגנו לעצמכם סופגנייה! או 2 לביבות ושמרו על המסגרת.

מה זאת אומרת?

בכל שנה אנחנו קוראים את המנטרה הקבועה:

"סגרו את הפה בחג חנוכה, אם לא, תעלו בין שתיים לארבעה ק"ג, אל תשכחו, סופגנייה אחת מכילה 500 קלוריות, לביבה אחת מכילה 200 קלוריות!"

מה יוצא מזה? אנחנו עושים את המאמץ לא לגעת בהן בנר הראשון, אולי בשני, בשלישי הכל הולך לעזאזל ותוקעים 2 סופגניות ועד כמה לביבות בדרך. לכן, תפרגנו לעצמכם סופגנייה! כל ערב! אבל תעשו את זה מבלי לעלות במשקל. אם אתם בתוכנית להורדה במשקל (מי לא? כל שבוע מחדש?) אז בחנוכה תשמרו על המשקל, לא תרדו שבוע, לא יקרה כלום. ההיפך העובדה שבאותו השבוע אכלתם יותר, תעזור שתרדו ביתר יעילות שבוע לאחר מכן.

עכשיו תשאלו, איך עושים את זה?. אז ככה:

1. ההוראה הראשונה היא לאכול כל יום סופגנייה אחת או 2 לביבות. תבחרו. יש לכם שבעה ימים כאלה אז לא קשה להחליט מתי סופגנייה ומתי לביבות.

2. בשבוע של החג, תורידו את כמות היומית של הפחמימות בתזונה. איכלו כל יום 2 פרוסות לחם (או כתחליף כוס אורז מבושל או כוס ספגטי או קלח תירס גדול) ו-2 פירות, אך לא יותר מזה.

3. אפשר לאכול חופשי גבינות עד 5%, בשרים לא שמנים, ביצה אחת ליום.

4. אם מתארחים, תפתיעו את המארח, תביאו סלט ירקות צבעוני, מגוון ומרשים. כך תצאו משם כמו גדולים ולמעשה שירתתם את עצמכם כי הבאתם את האוכל שנכון לכם לאכול.

5. אם לא מתחשק לכם להשקיע בשביל האחרים איכלו בבית לפני שתצאו ,סלט עם התוספות שצוינו קודם, אל תגיעו להדלקת הנר רעבים כמובן.

6. אם אתם מארחים אז חוץ מרעיון הסלט,הכינו פשטידת ירקות, אפילו פשטידת תפוחי אדמה במקום לביבות, חסכתם את השמן וכולם יתפעלו מהמקוריות.

7. צאו כל יום לשעה הליכה. אם אתם לא רגילים וקשה לכם, אז תחלקו לחצי שעה פעמים ביום.

אחרי שבוע תגלו שנשארתם במשקל. אכלתם את המאכלים שכל כך רציתם וחשוב עוד יותר, הראתם לעצמכם שאפשר לשלוט בסופגניות וגם לאכול אותן.

חג שמח וטעים!

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב מאמרים וכתבות, תזונה בחגים ותוייג תחת , , , , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *