דוקטור נסטור - דיאטן קליני > דיאטה ותזונה נכונה > נוסעים לחו"ל? הפעם תחזרו חטובים יותר

נוסעים לחו"ל? הפעם תחזרו חטובים יותר

נוסעים לחו"ל? רגילים לחזור עם כמה קילוגרמים מעצבנים? הפעם תחזרו חטובים יותר

יוצאים לחופשה בחו"ל. אתם בפאניקה לא לחזור עם מכנסיים מתפוצצים? ד"ר נסטור נותן מספר טיפים איך לשמור ואפילו לרדת במשקל בזמן טיול בחו"ל.

אנחנו אוהבים לנסוע, כדי להירגע מהמתח היומיומי, להכיר מקומות אחרים ותרבויות שונות או סתם להסתלבט. לצערנו, הבריחה מהשגרה גורמת להרבה מטיילים גם לאכול את כל מה שמוצאים על הדרך וגם לזוז במינימום מינימליים. כנראה זו הסיבה מדוע כל כך הרבה מטיילים עולים במשקל בחופשתם.

למרבה הפלא, כשאני מטייל, לא עולה במשקל, זאת למרות שהייתי ילד שמן כך שגנים להשמנה יש. האסטרטגיה פשוטה, גם אם שכרתי רכב, אני דואג שבחלק מהטיול תהינה הליכות בתוך העיר, או טיול רגלי בהר או הליכה ממושכת על החוף. אבל פעילות בלבד לא תעזור עם לא נשמור על תזונה נכונה ונאכל את העולם כולו. יש לקבוע מספר כללים לפני שרגלינו עוזבות את נתב"ג.

אם ברצונכם לחזור לארץ עם ההרגשה המדהימה שגם נהניתם בטיול וגם הבגדים יושבים עליכם בקלות, מומלץ לשמור על לפחות שניים מתוך שמונת הכללים הבאים. כך תרגישו נוח עם עצמכם בעת הנסיעה ובחזרה הביתה.:

1. נתחיל מהחלק הקל,אכלו ארוחת בוקר דשנה, ברוב המקרים היא כלולה במחיר המלון, ומה יותר כיף מארוחת בוקר טובה, בלי דאגות ולחץ זמן? זאת ארוחה שמקדמת יום נפלא של טיולים והנאה. האנרגיה שהכנסתם לגוף תמצא את דרכה החוצה במהלך יום הטיול. בנוסף, מחקרים מראים שאכילת ארוחת בוקר דשנה לעומת ארוחת בוקר צנועה מקטינה את כמות האוכל שנאכל בהמשך היום במיוחד בשעות הערב והלילה.

2. תלכו, תלכו, תלכו. הרבה מטיילים לא השכילו להבין שהדרך הטובה והמהנה ביותר לטייל היא ברגליים. טיול רגלי מאפשר להכיר את האזור באמת, להיתקל באנשים מעניינים, לדבר איתם, להחליף חוויות. מאידך ההוצאה הקלורית הקשורה להליכות האלו לא משתווה לשום ספורט ובטח לא לפעילות שאנחנו מבצעים כשאנחנו בבית ובעבודה.

3. תמיד אבל תמיד השתמשו במדרגות. קשה לבצע את הפעילות הרגילה כאשר אנחנו רחוקים מהחדר כושר (מקווה שאתם מאלו שמבקרים במקומות ממוזגים אלה) או מהבריכה בה אנחנו רגילים לשחות או מהחוג ספורט במתנ"ס המקומי, יש לחפש את הפעילות בכל מקום אחר אפשרי. לכן לעלות מדרגות ולא להשתמש במעלית זאת אופציה קלה להשגה. אם אתם במלון עם בריכה, תיראו הרבה יותר טוב כשתשכבו ליד הבריכה אחרי שעליתם וירדתם מספר פעמים במדרגות המלון בחיפוש אחרי משקפי השמש וקרם השיזוף.

4. חפשו הרפתקאות. כל אחד במינון שלו. בחיים לא שחיתם עם שנורקל באילת, צללתם בסיני, טיפסתם על הכרמל או עשיתם סיבוב באופניים סביב האגם בפארק הירקון? מקום אחר בעולם יכול להיות מקום מצוין להתחיל. זו תהיה חוויה מדהימה שתמיד תזכרו, ותרצו לספר לחברים שלכם שעשיתם סיבוב אופניים סביב אגם מדהים באיטליה, עליתם ברגל על הר יפה באנדורה או שחיתם עם שנורקל בחוף אקזוטי במרכז אמריקה.

5. אם אתם נמצאים במלון עם חדר כושר, נצלו אותו. זכרו כמה יקר להיכנס לאותו חדר כושר לאנשים שלא לנים במלון. מספיק להתאמן חצי שעה כדי שהיום שלכם יראה אחרת.

6. אם אתם במלון ללא חדר כושר, המקום בו אתם נמצאים מסוכן להליכה ללא מדריך ואתם לא יודעים לרכב על אופניים, אז תחזרו לפעילויות של פעם, בתוך חדר המלון, שכיבות שמיכה, כפיפות בטן על השטיח, קפיצה על חבל, תתרמו לשמירה על הגוף.

7. ארוחת הערב בנסיעות הינה בדרך כלל ארוחה מאוחרת לפני השינה, לכן מומלץ כפי שנאמר בסעיף אחד, להשקיע באכילה בארוחת הבוקר, לפני הפעילות היומית ולאכול ארוחת ערב צנועה לפני השינה בזמן שההוצאה הקלורית מתנועה יורדת לאפס. כדי למנוע אכילת ערב מרובה רצוי לאכול סוג אחד של מזון ולא לערבב יותר מדי, למשל מנה בשרית עם ירקות ולא עם תוספות, או מנת פסטה עם סלט אך ללא מנה בשרית.

8. אייבי נתן כבר אמר את זה אין סוף פעמים בתחנת הרדיו המיתולוגית שלו. "שתו מים". קחו איתכם בקבוק לדרך והימנעו מלקנות מיצים מתוקים. כך תמנעו מלצרוך כמויות גדולות של סוכר שתהפוכנה בסופו של דבר לשומן.

אם תנהגו על פי כל הכללים אולי אפילו תופתעו ותחזרו עם כמה קג' פחות.

חופשה נעימה.

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב דיאטה ותזונה נכונה, מאמרים וכתבות ותוייג תחת , , , , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *