דוקטור נסטור - דיאטן קליני > מאמרים וכתבות > הפסח הזה – כולו ירידה במשקל

הפסח הזה – כולו ירידה במשקל

הפסח הזה, כולו ירידה במשקל

פסח מגיע וקולות הייאוש מתחילים להישמע באוויר: "אין ברירה, נעלה במשקל ואחר נראה" או "מייד אחרי פסח אתחיל בדיאטה כדי לתקן את הנזק של החג".

אני מכריז: אפשר גם אחרת! אפשר לנצל את החג ואת חוקיות הפסח כדי לרדת במשקל. למה הכוונה? הרי אסור בחג הפסח לגעת בקמח, פרט למצה. אם כך בואו נלך עם הפסח עד הסוף, פשוט נוריד קמח לגמרי, נגיד תודה רבה על האפשרות לאכול תפוחי אדמה, קמח מצה, פרכיות אורז וקטניות (לאלו שמותר להם), ויחד עם זאת נצמצם במצות אך נהנה מכל היתר.

חצי מאוכלוסיית "שומרי משקל" בעולם מבצעים חלק ניכר מהזמן דיאטות ללא פחמימות, אז אם חג הפסח מסמן לנו לא לצרוך קמח, למה לא לנצל את תקופת החג כדי לצרוך דיאטה דלת פחמימות, אך יחד עם זאת עשירה בחלבונים ושומנים ותוך כדי גם לרדת במשקל

שיהיה ברור, אני לא בא להמליץ על דיאטת אטקינס. ד"ר אטקינס החל לפני כמה עשורים לתת למטופוליו דיאטה ללא פחמימות אך עשירה בשומנים שהיום אנחנו יודעים כי הם לא בריאים. אלו היו שומנים מן החי, כלומר אלו שמצויים בבשר עתיר שומן, גבינות צהובות, שמנת קצפת וחמאה. מיותר להגיד שלמרות הניסיונות החוזרים של אטקינס להציג את הדיאטה שלו כמצילת חיים, רופאים ואנשי תזונה התנגדו נחרצות ובצדק, להאכלת האוכלוסייה בשומנים מן החי. אני בא להמליץ על תזונה בריאה ומגוונת ללא פחמימות שתביא אותנו בתקופת החג לירידה במשקל, תוך כדי אכילה מהנה ו"על הדרך" נצליח גם לשפר במשהו את רמות הסוכר, הכולסטרול ושומני הדם.

רוב המחקרים שהתפרסמו בעשור האחרון הראו בצורה חדה שדיאטה דלת פחמימות הינה יעילה יותר מדיאטה דלת שומן בהורדת המשקל לטווח הקצר של חצי שנה או יעילה באותה מידה לטווח הארוך של שנה. יתר על כן, דיאטה מסוג זה הינה יעילה ביותר בהורדת השומנים בדם. אני מציע שבחג הפסח נשלב את הדיאטה דלת פחמימות עם אכילת שומנים בריאים, וכן, אני מדבר על אכילה לא מוגבלת של שומן כמו שמן זית, אבוקדו, טחינה אגוזים ושקים, כך תזונת פסח תהיה גם יעילה לגבי הורדת רמת הכולסטרול.

השאלה המתבקשת היא, האם דיאטה דלת פחמימות בטוחה לשימוש? התשובה היא כן, דיאטה דלת פחמימות היטיבה עם הנחקרים בהם נבדקה לתקופה של עד שנתיים ובטח שכן לתקופה הקצרה של חג הפסח.

אז איך עושים זאת?

א. מחליטים לצרוך עד 2 מצות ביום. אני ממליץ בחום, להשתמש במצה מחיטה מלאה. מצה זו שמכילה גם סיבים תזונתיים, תמנע את העצירות והגזים המלווים באכילת בלוק הקמח הלבן (מצה).

ב. אוכלים עד 4 פירות ליום (אני מאמין שזו ממילא הצריכה המרבית של פירות אצל רובנו).

ג. מרבים באכילת ירקות. ניתן להכין סלטים צבעונים, ירקות מבושלים, מרקי ירקות.

ד. מרבים באכילת גבינות לבנות עד 5% שומן ויוגורטים לא מתוקים עד 3% שומן.

ה. מרבים באכילת דגים בגריל או בתנור, עוף על האש, פרגיות ומדי פעם סטיק סינטה עסיסי.

ו. משלבים בסלט או על המצות, אבוקדו, טחינה ושמן זית

ז. בתור חטיפים, במקום עוגיות מקמח מצה שרצוי לא יכנסו הביתה מלכתחילה אוכלים, אגוזים, שקדים, קשיו, רצוי ללא מלח.

ח. נמנעים משתייה מתוקה. ושותים הרבה מים

ט. מנצלים את מזג האוויר האביבי ויוצאים לטיולים ופעילויות

תוך שבוע, נס פסח יתגלה לנגד עיננו. גם אכלנו מבלי לספור קלוריות וגם מצאנו את עצמנו עולים למשקל ואיזה פלא, ירדנו במשקל. הללויה!

שתפו עם חבריכם
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
מאמר זה פורסם ב מאמרים וכתבות, תזונה בחגים ותוייג תחת , , , , , , , , , , . שמור במועדפים את הקישור הישיר.

One Response to הפסח הזה – כולו ירידה במשקל

  1. Pingback: הגישה החיובית כדי לעבור את ארוחת ליל הסדר בשלום | דוקטור נסטור - דיאטן קליני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *